24 Temmuz 2014 Perşembe

DIY Hoparlör Kablosu

Uzun süre stok hoparlor kablosundan başlayarak INAKUSTIK gumus kaplı bakır kablosunu ve ardından uzun süre QED Genesis Silver kullandım. Kablo dağarcığımda bu kablolarla sınırlıydı. Ancak hoparlörü yapıp iç kablolamasınıda gümüş kablo ile yapınca artık poweri hoparlörlere daha kaliteli bir kablo ile bağlamak gerektiği hep aklımın bir köşesindeydi.
Bu düşünce sürekli beni dürtüyordu. Bu vesileyle birçok farklı DIY hoparlör kablo dizaynını araştırdım. Sonunda her okuduğum DIY kablo tanıtımlarından geriye kalan önemli detay ve bilgileri derleyerek aşağıdaki kabloyu yaptım.

Yapımı aşamalar halinde tamamlayabildim. Sırayla şu aşamalar sonunda sizinde uzun yıllar kullanacağınız bir hoparlör kablosuna sahip olacağınızı söyleyebilirim.

1. Öncelikle her bir kanalda her bir + ve - ye 2 ser adet 1 mm NEOTECH gümüş tel gececek şekilde gümüş teli EBAY tayvandan sipariş ettim ve geldiler. Artık adamın elinde kalmadığı için linkini vermemin pek bir espirisi kalmadı ama ebayde aratınca farklı tedarikçilerden ulaşabilirsiniz.

2. Ardından gümüş tellere geçireceğim teflon kılıf ve teflon kılıf üzerine geçireceğim pamuk kılıfı http://www.hificollective.co.uk/components/wire.html sitesinden sipariş geçtim. Bu sitede farklı markaların gümüş telleride mevcut. 

3. Praktikerden 1 1/4 inch bogumlu su hortumu aldım. Bunu almamın nedeni diğerlerinden daha esnek olmasıydı.

4. Ardından ihtiyacım olan 0 numara silis kumu akvaryum malzemeleri satan bir dükkandan buldum. Bu kum cok ince kum saatlerinde kullanılan kum.

5. Ayrıca hortum etrafından saracağım bakır folyo (bunu bir arkadaş sayesinde fabrikadan temin ettim) ve folyoya lehimleyeceğim bir kablo temin ettim.

6. Estetiğini düzeltmek için ısıyla daralan makaron ve file kılıf aldım.

Malzemelerin tümünü bir araya topladıktan sonra imalata başladım.

1. Gümüş telleri teflon kılıf içinden geçirdim. 

2. Ardından Teflon kılıfı pamuk kılıf içinden geçirdim ve önce 2 li gruplar halinde büktüm. Sonucta her + ve - için 2 mm kalınlık gümüş telim oldu. Ardından her kanaldaki (sol ve sağ) + ve - kanal hatları tekrar büktüm. Sonucta aşağıdaki kabloya ulaştım. Fotograftaki siyah lastik kordonu takı malzemesi satan bir dükkanda bulmuştum acaba bir işe yararmı cok yumusak diye aldım ama bir katkısı olmayacak hic takmayın kafaya bu neden diye.

3. Daha sonra hazırladıgım grupları 1 1/4 inch su hortumunun içinden geçirdim ama zurnanın sırt dediği yer burası kumu sıkı şekilde hortum içine basmaktan geçiyor. Hortumun bir başında kablo dısına bir bez gecirdimki sıcak silikon toplanarak hortum ucunu kapatabilsin yoksa orada tutmak mümkün olmayacak ve hortum içine akacak. Bosluğu sıcak silikonla doldurdum.

 

4. Bu aşamadan sonra kabloyu hortum merkezinde nasıl tutarım diye kafa yordum ve aşağıdaki şekilde balkondaki rafın ayağına kelepçeler yardımıyla tam düşey olarak sıkı sıkıya bağladım.


5. Silis kumunu içine dikkatlice doldurdum ve ardından sert bir cisim olabilirben cekicle yaptım, hortuma vurarak hortum içindeki kumun sıkışmasını ve oturmasını sağladım. Kumu doldururken ve kumu sıkıştırırken mutlaka ama mutlaka içteki kabloyu diğer elinizle gergin şekilde ortasında tutun. Aksi takdirde kum doldurdukca hortum yuzeyine yaklasıryor kablo hortum içined toplanıyor ve kablo boyu kısalıyor. Ayrıca kumun titreşimi alması zorlaşıyor yuzeye yakınlaştıkça dıştaki titreşimlere maruz kalıyor.

6. Kumuda guzelce doldurduktan sonra diğer tarafıda dikkatlice sıcak silikonla dolduruyorsunuz ve işte kumu 2 taraftan sıcak silikonla hortum içine hapsettiniz.


7. 2li kablo gruplarını ısıyla daralan makaron içine aldım ve makaronu daralttım. Uclarına WBT hoparlor ucu taktım.


8. Sıra RFI EMI için alacağımız önleme geldi. Bunun için bir arkadaş aracılığıyla temin ettiğim bakır folyoyu hortum etrafına sıkıca sardım. Folyo yerine PERPA dan bakır örgüde temin edebilirsiniz.


9. Ardından power tarafındaki bakır folyo bitişine bir bakır kablo lehimledim ve üzerine kablo çorabı geçirerek ısıyla daral makaronla sıktım. Boylece bir çift gümüş bakır zırhlı bence high end hoparlor kablosu sahibi oldum.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder